RB
Gepubliceerd op donderdag 10 maart 2011
RB 706
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

Misleidende en Vergelijkende Reclame (herpublicatie HVG)

Met dank aan Sijmen de Lange, Holland Van Gijzen voor de toestemming voor hergebruik van deze publicatie.

Vergelijkende en misleidende reclame

Steeds vaker stappen ondernemingen naar de rechter omdat zij van mening zijn dat een concurrent zich schuldig maakt aan oneerlijke concurrentie door middel van vergelijkende reclame.

Wat is vergelijkende reclame?
Onder vergelijkende reclame wordt verstaan elke vorm van reclame waarbij een concurrent dan wel door een concurrent aangeboden goeden of diensten uitdrukkelijk of impliciet worden genoemd. Vergelijkende reclame is alleen toegestaan als is voldaan aan alle daarvoor in de wet gestelde (cumulatieve) randvoorwaarden. De Nederlandse wettekst is, net als die van vele andere Europese lidstaten, gebaseerd op de Europese Richtlijn inzake misleidende en vergelijkende reclame uit 2006.

 Lidl-Lecrerc / Albert Heyn-C1000...

 

Klik hier voor de volledige publicatie.
Eerder gepubliceerd op hollandlaw.nl