RB
Gepubliceerd op woensdag 20 november 2013
RB 1995
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

50 jaar Nederlandse Reclame Code

Stichting Reclame Code (SRC) heeft in de aanwezigheid van al haar ondersteuners het lustrumjaar geopend dat in het teken staat van het 50-jarig bestaan van de Nederlandse Reclame Code. De Nederlandse Reclame Code bevat regels waarin verantwoorde reclame dient te voldoen. De Reclame Code Commissie stelt vast of deze regels zijn overtreden. 97% van alle adverteerders volgt de aanbevelingen van de Reclame Code Commissie op.

Het succes van 50 jaar zelfregulering van reclame is te danken aan de goede samenwerking tussen de verschillende brancheorganisaties van adverteerders, communicatieadviesbureaus, media en de consumentenvertegenwoordigers.

In het kader van het jubileum laat de SRC een onderzoek uitvoeren onder stakeholders en consumenten naar de invloed van digitale media op zelfregulering. Op 3 april 2014 organiseert de SRC een internationaal seminar waar de resultaten van dit onderzoek bekend zullen worden gemaakt. Deze resultaten zullen worden gebruikt om richting te geven aan ‘zelfregulering 3.0’.