RB 3449

Nationaal Reclamerechtcongres op 10 december en 28 januari

Zoals eerder aangekondigd gaat het Nationaal Reclamerechtcongres 2020 gewoon door. We zijn ook deze keer enorm trots op het programma en het aanbod van sprekers dat dagvoorzitters Ebba Hoogenraad en Willem Leppink hebben georganiseerd, en kiezen voor een online versie. De onderwerpen blijven hetzelfde, maar we verdelen het programma over twee dagen. Op de agenda Inspiratie genoeg voor een volle agenda! Zo buigen de sprekers zich over stereotyping, en passeren vrijheid van meningsuiting, e-commerce en muziek in reclame de revue. Natuurlijk ontbreekt het jaarlijkse overzicht van hits and misses in de rechtspraak niet, evenals een terugblik op het beleid en de handhaving door de ACM.

Ochtendprogramma donderdag 10 december*

10.00 – 10.50 Overzicht actualiteiten/rechtspraak
11.00 – 11.30 Autoriteit Consument en Markt
11.40 – 12.30 Politieke en ideële reclame / vrijheid van meningsuiting / platforms / fake news
12.40 – 13.30 Muziek in reclame

Middagprogramma donderdag 28 januari*
14.00 – 14.45 Kansspel Autoriteit (KSA)
14.55 – 15.45 E-commerce
15.55 – 16.35 RCC
16.45 – 17.30 Stereotyping

De sprekers
Christiaan Alberdingk Thijm (bureau Brandeis), Bernadette van Buchem (KSA), Otto van der Harst (SRC), Anne-Jel Hoelen (ACM), Ebba Hoogenraad (Hoogenraad & Haak), Bjorn Schipper (Schipper Legal), en een verrassingsspreker om af te sluiten. Willem Leppink zorgt als dagvoorzitter en moderator voor de rode draad in het programma.

Wanneer: donderdag 10 december en 28 januari
Accreditatie; 6 PO punten (2x3) *

Indeling programma onder voorbehoud. De definitieve indeling staat binnenkort op de website. Op locatie of online, het uitgangspunt blijft altijd: interactief, persoonlijk en inspirerend